مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 07:102023-08-08سياسي

پای هوش مصنوعی به روزنامه نگاری هم باز می شود؟


استفاده از هوش مصنوعی به صورت مبتدی در تولید محتوا، جدید نیست و تقریباً یک دهه است که در برخی از اتاق های خبر رایج بوده است، اما هوش مصنوعیِ مولد – که به طور خودکار متن و تصاویر را در پاسخ به درخواست ها تولید می کند – شروع به تأثیرگذاری بر شیوه های روزنامه .

- این اتفاق خیلی ساده رخ می دهد.

اتاق های خبر خیلی سریع و به طور چشم گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحقیق، تولید و توزیع محتوا استفاده می کنند زیرا سعی دارند که با رقبای خود همگام و هماهنگ شوند.

تکنولوژی هوش مصنوعی روزنامه نگاران را قادر می سازد تا اخبار فوری و موضوعات پرطرفدار را از طیف وسیعی از منابع، مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها به طور آنی ردیابی کنند.

  همچنین می تواند روندها و الگوهایی را در حجم زیادی از داده ها شناسایی کند که گزارشگران ممکن است زمانی برای تجزیه و تحلیل آن نداشته باشند.

به این ترتیب، خبرنگاران می توانند با اطلاع از آخرین پیشرفت ها به روز بمانند و سوژه ها را کشف کنند و در عین حال تجزیه و تحلیل دقیق تر و عمیق تری را ارائه دهند.

ضمنا، ابزارهای گفتار به متن به خبرنگاران این امکان را می دهد که فایل های صوتی و تصویری مصاحبه ها و رویدادها را در عرض چند دقیقه رونویسی کرده و کار پیاده کردن مصاحبه ها را خیلی راحت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای هوش مصنوعی به روزنامه نگاری هم باز می شود؟

پای هوش مصنوعی به روزنامه نگاری هم باز می شود؟