پای هوش مصنوعی به روزنامه نگاری هم باز می شود؟استفاده از هوش مصنوعی به صورت مبتدی در تولید محتوا، جدید نیست و تقریباً یک دهه است که در برخی از اتاق های خبر رایج بوده است، اما هوش مصنوعیِ مولد – که به طور خودکار متن و تصاویر را در پاسخ به درخواست ها تولید می کند – شروع به تأثیرگذاری بر شیوه های روزنامه . - این اتفاق خیلی ساده رخ می دهد. اتاق های خبر خیلی سریع و به طور چشم گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحقیق، تولید و توزیع محتوا استفاده می کنند زیرا سعی دارند که با رقبای خود همگام و هماهنگ شوند. تکنولوژی هوش مصنوعی روزنامه نگاران را قادر می سازد تا اخبار فوری و موضوعات پرطرفدار را از طیف وسیعی از منابع، مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها به طور آنی ردیابی کنند. همچنین می تواند روندها و الگوهایی را در حجم زیادی از داده ها شناسایی کند که گزارشگران ممکن است زمانی برای تجزیه و تحلیل آن نداشته باشند. به این ترتیب، خبرنگاران می توانند با اطلاع از آخرین پیشرفت ها به روز بمانند و سوژه ها را کشف کنند و در عین حال تجزیه و تحلیل دقیق تر و عمیق تری را ارائه دهند. ضمنا، ابزارهای گفتار به متن به خبرنگاران این امکان را می دهد که فایل های صوتی و تصویری مصاحبه ها و رویدادها را در عرض چند دقیقه رونویسی کرده و کار پیاده کردن مصاحبه ها را خیلی راحت کنند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |