مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-19پزشكي

توصیه های بهداشتی در خصوص پیشگیری از بیماری حصبه یا تیفویید


کارشناس مسوول بیماری های منتقله از آب و غذا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تیفویید در تمام دنیا منتشر است، گفت: ایران نیز کم و بیش از کلیه استان های کشور گزارش می شود، - یداله اعتمادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به اینکه تیفویید یک بیماری باکتریال سیستمیک است که شروعی تدریجی داشته و با تب ممتد، سردرد و حالت گیجی، ضعف، بی اشتهایی، کندی نبض، بزرگی طحال، لکه های قرمز روی تنه، سرفه بدون خلط، یبوست و یا اسهال همراه است، عنوان کرد: با درمان به موقع با آنتی بیوتیک مناسب میزان مرگ و میر را می توان از 11 درصد به کمتر از یک درصد کاهش داد.

وی بیان کرد: عامل حصبه، باسیل تیفویید یا سالمونال تیفی است، سالمونال های پاراتیفی علائم شبه حصبه ایجاد می کنند که معمولا خفیف تر است.

کارشناس مسوول بیماری های منتقله از آب و غذا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تیفویید در تمام دنیا منتشر است، گفت: ایران نیز کم و بیش از کلیه استان های کشور گزارش می شود، اما بیشترین میزان بروز در سال 1373، در استان های کرمانشاه، مرکزی، لرستان و کردستان بوده است.

اعتمادی افزود: انسان مخزن بیماری حصبه بوده و افراد خانواده که در تماس هستند ممکن است حاملین گذرا باشند در اکثر نقاط دنیا، حاملین مدفوعی شایعتر از حاملین ادرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی در خصوص پیشگیری از بیماری حصبه یا تیفویید

توصیه های بهداشتی در خصوص پیشگیری از بیماری حصبه یا تیفویید