مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 07:452023-07-28سياسي

محرم در خالدآباد از جریده گردانی تا پیش نخل خوانی+فیلم


مردم خالدآباد صبح عاشورا در اجتماعی یکپارچه و هماهنگ به دنبال نخل، سینه زنی، عزاداری و مرثیه خوانی می کنند تا حکایت جانسوز کربلا را با نمادها و اشک برای نسل امروز بازگو کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، ماه محرم و عزاداری در بین مردم ایران ارج نهادن به سنت های مذهبی و بزرگداشت شعائر اسلامی است و مردم حماسه های پرشکوه اسلام را در محرم ارج می نهند و ولایت مداری خود را به نوعی ثابت می کنند.

عزاداری برای امام حسین(ع) در ایران اسلامی مرسوم است و در شهر خالدآباد هم به شیوه خاص خود برگزار می شود، علی سعیدی مهر یکی از ذاکرین قدیم خالدآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس در نطنز در این خصوص اظهار کرد: حدود 50 سال پیش در خالدآباد عزاداری بدین گونه بود که همه در حسینیه جمع می شدند و سینه زنی می کردند، آن روز هیأتی وجود نداشت و هرکس می خواست در مراسم زنجیرزنی حسینی شرکت کند باید خودش زنجیر تهیه می کرد و زنجیر را از خانه به حسینیه می آورد و زنجیرزنان به بیرون از حسینیه می رفتند دسته را تشکیل می دادند و با زنجیر زدن وارد حسینیه می شدند.

وی در خصوص سابقه نخل خالدآباد نیز گفت: آنچه در تاریخ خالدآباد آمده شخصی به نام علی ماما، خادم اصلی نخل بوده که چهار پسر داشته که امروز طایفه های زینالی،خادمی،عبدلی و رشیدی از تیره علی ماما هستند و آنها خاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم در خالدآباد از جریده گردانی تا پیش نخل خوانی+فیلم

محرم در خالدآباد از جریده گردانی تا پیش نخل خوانی+فیلم