مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 12:562023-07-28فرهنگي

اینجا در روز عاشورا درب هیچ خانه ای بسته نیست!+ فیلم و عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، در همه خانه ها باز است و صاحبخانه ها دم در، هر کس را که عبور می کند به خانه دعوت می کنند، فرقی نمی کند از کجا آمده باشی گرسنه هستی یا نه فرقی نمی کند، اینجا همه پذیرای عزاداران و میهمانان حسینی هستند.

هر چه داشته اند و توانسته اند برای احسان به عزاداران حسینی فراهم کرده اند، تا هر کس که امروز گذرش به اینجا افتاد گرسنه نماند، افتخار می کنند به اینکه در خانه آنها همه ساله در رزو عاشورا به روی دلدادگان و عاشقان اباعبدالله باز است.

آبگوشت، قورمه سبزی، قیمه، کوفته و.

فرقی نمی کند، از چند روز پیش دست به کار شده اند تا از میهمانان و عزاداران حسینی با سفره ای پر پذیرایی کنند.

  ارمغانخانه شهر 3 هزار نفری ارمغانخانه 35 کیلومتری با شهر زنجان فاصله دارد، این شهر با عزاداری هایش و با تعزیه هایش شناخته می شود، جایی که قدمت تکیه حسینی آن به 400 سال قبل باز می گردد.

ارمغانخانه در اصطلاح محلی (ارما خانا) تلفظ می شود و از کلمه ایرماکانا گرفته شده است که ایرماک به معنای رودخانه بوده و از ترکی باستان گرفته شده است، ایرماکانا یعنی کرانه رود و به ترکی می شود (چایلاغ) و این شهر در کرانه رودخانه ای به همین نام قرارداد، اهالی شهر ارمغانخانه، و دارای مذهب شیعه 12 امامی و گویش اهالی این روستا زبان ترکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا در روز عاشورا درب هیچ خانه ای بسته نیست!+ فیلم و عکس

اینجا در روز عاشورا درب هیچ خانه ای بسته نیست!+ فیلم و عکس