مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 07:302023-08-06اقتصادي

کمبود فضای آموزشی در «جم»/ صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند


توسعه یافتگی نامتقارن در جم، آموزش و پرورش این شهرستان را با چالش های جدی مواجه کرده است که برای برون رفت از این مشکلات همه شرکت ها و صنایع مستقر باید همکاری و مساعدت کنند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، علی قیصری؛ مدت ها است شهرستان جم بهترین مکان برای سکونت پرسنل نفت، گاز و پتروشیمی شناخته می شود و هر ساله به جمعیت پرسنل صنعت در آن اضافه می شود تا تولید در قطب اقتصادی کشور ادامه دار باشد.

توسعه یافتگی نامتقارن در جم، آموزش و پرورش شهرستان را با چالش های جدی مواجه کرده است؛ افزایش جمعیت دانش آموزی در همه پایه های تحصیلی، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، و حتی فرسودگی ساختمان مدارس از جمله این چالش ها است.

طبق آمار رسمی در سال تحصیلی 1402-1403 تعداد 22 هزار دانش آموز در 102 مدرسه دولتی و 30 مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل می شوند که 20 مدرسه آن به صورت شیفت چرخشی و 2 نوبت فعالیت خواهند داشت.

جمعیت کلاس های درس در جم از نرم استاندارد تعریف شده آن بالاتر است و در برخی از مدارس به ازای هر دانش آموز، یک مترمربع فضای فیزیکی وجود نداشته تا بر روند یادگیری دانش آموزان تأثیرگذار باشد.

کمبود فضای آموزشی و به دنبال آن کمبود نیروی انسانی به عنوان چالش و دغدغه جدی برای آموزش و پرورش شهرستان جم محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود فضای آموزشی در «جم»/ صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

کمبود فضای آموزشی در «جم»/ صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند