مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-19سياسي

هوش مصنوعی و اقتصاد سیاسی بین الملل/ رابطه کشورها دستخوش تغییر می شود؟


تیرداد تقی پور_ کارشناس روابط بین الملل: آیا براستی هوش مصنوعی آینده جهان بشریت را دگرگون خواهد کرد؟ این سؤال پرتکرار مدتی است که در اکثر مطالعات نوین اجتماعی مطرح می شود.

- در این یادداشت به این سوال پاسخ داده شده است؛ آیا براستی هوش مصنوعی آینده جهان بشریت را دگرگون خواهد کرد؟ تیرداد تقی پور_ کارشناس روابط بین الملل: آیا براستی هوش مصنوعی آینده جهان بشریت را دگرگون خواهد کرد؟ این سؤال پرتکرار مدتی است که در اکثر مطالعات نوین اجتماعی مطرح می شود.

بسیاری آینده روابط بین الملل را متأثر از تکامل فناوری های هوش مصنوعی می دانند.

اما آیا این یک داستان علمی تخلیلی جدید است که محصولات شرکت های فناور را تبلیغ می کند یا واقعیتی که زیست جهان ما را تغییر خواهد داد؟در این یادداشت تاثیر هوش مصنوعی بر یکی از ابعاد روابط بین الملل یعنی حوزه اقتصاد سیاسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از جامع ترین تعاریفی که تاکنون از هوش مصنوعی ارائه شده عبارت است از: سیستم های هوش مصنوعی سیستم های نرم افزاری (و احتمالا سخت افزاری) طراحی شده توسط انسان ها هستند که با توجه به هدف پیچیده در بعد فیزیکی یا دیجیتالی با درک محیط خود از طریق اکتساب داده ها و تفسیر استدلال داده های ساختار یافته یا بدون ساختار جمع آوری شده بر روی دانش یا پردازش، عمل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی و اقتصاد سیاسی بین الملل/ رابطه کشورها دستخوش تغییر می شود؟

هوش مصنوعی و اقتصاد سیاسی بین الملل/ رابطه کشورها دستخوش تغییر می شود؟