مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:402023-07-31اجتماعي

هجوم قاچاقچیان چوب به مناطق کویری


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد از هجوم قاچاقچیان چوب به مناطق کویری به دلیل جلوگیری از قطع درختان جنگل ها در شمال کشور خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد از هجوم قاچاقچیان چوب به مناطق کویری به دلیل جلوگیری از قطع درختان جنگل ها در شمال کشور خبر داد.

حمید ترابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه درختان ریه های زمین هستند و به تناسب جمعیت باید به تعداد درختان هم افزوده شود، اما اکنون میانگین جنگل ها به نسبت جمعیت رو به کاهش است.

وی افزود: هرچند جلوی قطع درختان جنگل ها را در شمال کشور گرفته اند، اما از سویی موجب شده کارخانه ها و صنایع بسیار زیادی که در شمال کشور وجود دارند و از قدیم متکی به چوب این جنگل ها بوده اند با مشکلات جدی مواجه شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد گفت: هرچند بخشی از نیاز این کارخانه ها از محل قاچاق چوب همان جنگل ها تأمین می شود ولی اکنون فاجعه ای بدتر رخ داده است، عملاً این افراد برای خرید چوب و یا بعضاً قاچاق به این مناطق هجوم آورده اند.

وی تصریح کرد: هرچند تا وقتی یک درخت توت بخواهد بزرگ و تنومند شود یک نسل از بین می رود اما همان درخت قاچاق می شود، اگرچه در دادن مجوز و نظارت ها بسیار سخت گیری می کنیم و از سویی اغلب چوب های این منطقه خشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم قاچاقچیان چوب به مناطق کویری

هجوم قاچاقچیان چوب به مناطق کویری