مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 12:452023-07-31پزشكي

تغییر رفتار، از مهم ترین علائم افسردگی است


تغییرات رفتاری از جمله کم شدن انرژی، اختلال در خواب اعم از کم خوابی یا پرخوابی، تغییر اشتها و افزایش یا کاهش میل به غذا، کم شدن فعالیت، - ایسنا/زنجان یک روانپزشک گفت: تغییرات رفتاری از جمله کم شدن انرژی، اختلال در خواب اعم از کم خوابی یا پرخوابی، تغییر اشتها و افزایش یا کاهش میل به غذا، کم شدن فعالیت، صحبت کردن با مضامین منفی و میل به نیستی از مهم ترین علائم افسردگی است.

سیدابوالفضل قریشی در گفت وگو با ایسنا، کاهش انگیزه و علائق، اختلال در تمرکز و حواس پرتی را از دیگر علائم افسردگی برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر تغییرات رفتاری، شکایات جسمی نیز می تواند از نشانه های اختلالات روانشناختی خصوصا افسردگی باشد به گونه ای که فرد معمولا از دردهای مختلفی مثل سردرد، معده درد، زانودرد، تنگی نفس و .

شکایت دارد.

وی افسردگی را از اختلالات شایع و بسیار آسیب زای روانشناختی عنوان کرد و افزود: بدترین آلام بشریت یکی از تعاریفی است که برای افسردگی وجود دارد، زیرا این اختلال، مجموعه ی رفتارها، انرژی و انگیزه انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

این روانپزشک، عوامل محیطی و ژنتیک را در ایجاد اختلال افسردگی موثر دانست و گفت: در خانواده هایی که پدر یا مادر یا اقوام نزدیک، درگیر افسردگی هستند، این اختلال، طبیعتا می تواند شیوع بیشتری در سایر اعضای خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر رفتار، از مهم ترین علائم افسردگی است

تغییر رفتار، از مهم ترین علائم افسردگی است