مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 10:552023-07-30اقتصادي

مبارزه با سن گندم در 86 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: سن گندم مهمترین آفت استان است که تاکنون در سطح حدود 86 هزار هکتار، با این آفت مبارزه شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: سن گندم مهمترین آفت استان است که تاکنون در سطح حدود 86 هزار هکتار، با این آفت مبارزه شده است.

محمود کیا در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص مهمترین اقدامات استان در مقابله با عوامل خسارت زا، بیان کرد: در مورد محصولات استراتژیک همچون گندم و جو مهمترین آفت، سن گندم است و در سطح حدود 86 هزار هکتار با این آفت مبارزه شده است که از این میزان 64 هزار هکتار سن مادری، 13 هزار پوره و حدود هشت هزار و 700 هکتار سن برگشتی بوده است.

وی ادامه داد: مشکل عمده ای که تمام محصولات اعم از باغی و زراعی استان آذربایجان شرقی را تهدید می کند ملخ است، در این استان انواع ملخ های بومی، ملخ شاخک بلند، ملخ شکم بادمجانی و ملخ مراکشی که فاز مهاجری دارند و می توانند به کشورهای حاشیه جابه جا شوند، وجود دارد که با این آفت در چند ماهه نخست سال حدود 10 هزار هکتار مبارزه شده است و مبارزه ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، بیان کرد: با جونده ها از جمله موش در حدود پنج هزار هکتار مبارزه شده و ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن گندم در 86 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

مبارزه با سن گندم در 86 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی