مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 19:112023-08-22اقتصادي

قرار گرفتن68 درصد ایران روی گسل زلزله


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران بر اساس قانون مدیریت بحران مصوب 1398 تصویب شده است و بر این اساس کلیه سازمان های دولتی، عمومی و خضولتی و همچنین شرکت های خصوصی اعم از صنعتی و ساختمانی و کشاورزی و خدماتی شامل این قانون می شوند.

وی با بیان اینکه یک ستاد ملی به ریاست وزیر کشور در مدیریت بحران وجود دارد، افزود: ستاد بحران استان و شهرستان نیز وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع پیشگیری، مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی در بحران اشاره کرد و گفت: در سال های آتی با انواع بحران ها روبه رو خواهیم بود و اصلا انتظار بهبود نداریم زیرا روز به روز شاهد گسترش در همه موارد هستیم مگر اینکه در امر پیشگیری اقدام کنیم و لازمه آن رصد هر بحران است.

وی با بیان اینکه 64 مخاطره طبیعی در دنیا وجود دارد که 44 مورد در ایران رخ داده است، ادامه داد: زلزله، سیل، رانش زمین، موج سرما، موج گرما، ریزگرد، سرمازدگی و غیره است و در کشور ما دو مورد خیلی آسیب وارد کرده است سیلاب و زلزله می باشد.

نامی خاطرنشان کرد: جهان امروزه با 34 چالش روبه روست که سه مورد اعم تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و سالم، بیابان زایی مهم ترین آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن68 درصد ایران روی گسل زلزله

قرار گرفتن68 درصد ایران روی گسل زلزله