مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 13:072023-08-13سياسي

آغاز فرایند بررسی لایحه «برنامه هفتم» در مجمع تشخیص مصلحت نظام


کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام، با موضوع بررسی لایحه برنامه هفتم، تشکیل جلسه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام، با موضوع بررسی لایحه برنامه هفتم، تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، نائب رییس کمیسیون با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسط مقام معظم رهبری و شروع بررسی لایحه آن در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسات، باید برنامه و نگاه دولت و سازوکار های پیش بینی شده برای رشد اقتصادی 8درصدی ، کاهش تورم ، سهم بهره­وری از رشد اقتصادی، کنترل و کاهش ضریب جینی و تحقق عدالت در قانون برنامه پنجساله هفتم، ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

مهندس باهنر با اشاره به اینکه 80درصد احکام برنامه (بیش از75حکم) به حوزه ماموریت کمیسیون های اقتصادی و زیربنایی مجمع مربوط است، گفت: اعضای این دو کمیسیون باید در جریان فرایند تصویب برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرند.

در ادامه جلسه، محسن نجفی خواه، معاون سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به مطالعات مراکز پژوهشی این سازمان گفت: در آسیب شناسی تحقق نیافتن قوانین برنامه ششم، به چالش فرایند تنظیم برنامه و غیر مشارکتی بودن تعیین برنامه ها و همچنین جامعیت برنامه بجای مساله محور بودن دست یافتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فرایند بررسی لایحه «برنامه هفتم» در مجمع تشخیص مصلحت نظام

آغاز فرایند بررسی لایحه «برنامه هفتم» در مجمع تشخیص مصلحت نظام