مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 19:302023-08-14اقتصادي

چرا زوج های فرانسوی دیر لباسشویی می خرند؟


گویی خرید ماشین لباسشویی به معنای شکل گیری پیوند خانوادگی بین دو نفر است.

در آن سال ها مردان مجرد فرانسوی، معمولا لباس های کثیفشان را یا در ماشین های لباسشویی عمومی (در ساختمان های بزرگ) می شستند و یا به خانه مادرشان می بردند تا شسته شود.

- بچه دار شویم یا نه؟ نرخ باروری (متوسط تعداد فرزندان زنده ای که هر زن در سنین باروری به دنیا می آورد) در سال 1375 حدود 2/5 بوده و اکنون به 1/7 رسیده.

با این دست فرمان برویم تا 30 سال آینده از یک جامعه 92 میلیون نفری، نزدیک به 30 میلیون نفر بالای 60 سال خواهند بود که عدد بزرگی است.

یعنی از سه نفر در ایران یک نفر سالمند است! سیاه چاله پیریِ جمعیت در راه است!   مهاجرت کنیم یا نه؟ مدیر رصدخانه مهاجرت ایران گفته: نتایج یک نظرسنجی اینترنتی نشان می دهد بیش از 60 درصد ایرانیان تمایل به مهاجرت دارند که بخش قابل توجهی از آنان برای مهاجرت اقدام کرده اند.

در گزارش رصدخانه مهاجرت آمده است که وقتی از 4 گروه مختلف (دانشجویان، پزشکان،  استارت آپ ها و استادان) می پرسی چرا؟ همه بدون استثنا در جواب هایشان یا می گویند بی ثباتی، یا ناامیدی نسبت به آینده و یا شیوه مملکت داری!   سرمایه گذاری بلندمدت کنیم یا نه؟ بر اساس آمارهای رسمی نرخ رشد موجودی سرمایه کل در دهه 90 نزولی و حساب سرمایه منفی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زوج های فرانسوی دیر لباسشویی می خرند؟

چرا زوج های فرانسوی دیر لباسشویی می خرند؟