مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 18:352023-08-02اقتصادي

تولید 9 درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور در اردبیل


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان با داشتن 48 واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت حدود 2 میلیون و 173 هزار و 232 قطعه و تولید سالانه بیش از 100 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی حدود 9 درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور را تامین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری اظهار کرد: استان اردبیل از استان های پیشرو در صنعت مرغداری کشور است که علاوه بر تامین نیاز جمعیت انسانی استان، مازاد تولید را به سایر استان های کشور به ویژه تهران، قم و تبریز حمل و صادر می کند.

وی ادامه داد: این استان دارای 432 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت هشت میلیون و 340 هزار و 700 قطعه بوده که در این واحدها سالانه حدود 28 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و معادل 56 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: واحدهای مرغداری اردبیل علاوه بر تامین نیاز استان سالانه حدود 17 هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ را به سایر استان های کشور صادر می کنند.

اژدری با اشاره به میزان جوجه ریزی در تیرماه سال جاری و مقایسه آن با مشابه سال گذشته گفت: تعداد کل جوجه ریزی در تیر ماه سال گذشته یک میلیون و 147 هزار و 360 قطعه بود که این میزان در تیرماه امسال به 2 میلیون و 464 هزار و 870 قطعه افزایش یافت که در مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 9 درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور در اردبیل

تولید 9 درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور در اردبیل