مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 04:352023-08-11اقتصادي

قانون واردات خودروهای کارکرده در هماورد ارز و عرضه


بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی واردات خودرو کارکرده منجر به خروج ارز از کشور می‎ شود؛ سوال اینجا است آیا این کار صرفه اقتصادی دارد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری مهر ، در سالیان گذشته به جهت کمبود تولید و درعین حال تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه ای، بازار خودرو با شرایط عجیبی روبرو شد، به طوری که سیاست گذاری اشتباه موجب شد، مصرف کننده واقعی قادر به خرید خودرو به قیمت واقعی نباشد و دلالان با احتکار، روند قیمت خودرو را به صورت غیرقابل باوری، صعودی کنند.

اما به جهت تهیه خودرو توسط مصرف کننده واقعی، دولت تولیدکنندگان را ملزم ساخت تا به صورت قرعه کشی، خودرو را به مردم تحویل دهند، امری که در نهایت نیز کارساز نبود، چرا که چند میلیون نفر به جهت خرید خودرو در سامانه های معرفی شده، ثبت نام می کردند؛ اما تعداد هر عرضه حتی به پنجاه هزار خودرو هم نمی رسید.

البته برخی از دولت مردان در کنار مدیران خودروسازی کشور، اکثریت ثبت نام کنندگان را سودجویانی معرفی کرده بودند که به جهت تفاوت عجیب قیمت بازار و کارخانه به دنبال خرید خودرو هستند.

در ادامه، دولت با عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و بلوکه کردن بخشی از وجه پرداختی، سعی کرد تا خریدار واقعی را شناسایی نماید، نکته جالب توجه این بود که بازهم شاهد ثبت نام میلیونی مردم در طرح های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون واردات خودروهای کارکرده در هماورد ارز و عرضه

قانون واردات خودروهای کارکرده در هماورد ارز و عرضه