مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:452023-08-22بين الملل

مقام سازمان ملل: سبد غذایی عراق در خطر جدی است


نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد که افزایش گرما و کم آبی در عراق سبد غذایی عراق و معیشت مردم را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الفرات نیوز، برنامه توسعه سازمان ملل متحد عراق را به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین فشار را از کم آبی در جهان دارند، طبقه بندی کرده است.

اوکی لوتسما، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در عراق، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که عراقی ها به سهم خود در مصرف آب دقت می کنند و یا حداقل برای حفظ منابع آب و استفاده بهینه از آن تلاش می کنند.

وی افزود: در همین راستا کارآفرینان جوانی در عراق  راه حل های نوآورانه ای استفاده کمتر از آب در کشاورزی و در عین حال تضمین رشد پوشش گیاهی ارائه کرده اند.

لوتسما با بیان اینکه عراق به عنوان یکی از کشورهای دارای تنش آبی در جهان طبقه بندی می شود، توضیح داد که تغییرات اقلیمی چالش های کمبود آب در عراق را تشدید می کند.

وی با اشاره به اینکه بهینه سازی مصرف آب توصیه اصلی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در سومین کنفرانس آب بغداد و اولویت فنی وزارت منابع آب  این کشور است، تاکید کرد: عراق شاهد آغاز اجرای برنامه دولتی اندازه گیری آب خواهد بود که در واقع یک قدم رو به جلو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سازمان ملل: سبد غذایی عراق در خطر جدی است

مقام سازمان ملل: سبد غذایی عراق در خطر جدی است