مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-13اقتصادي

گذر گردشگری آبش خاتون در شیراز ایجاد می شود


طراحی گذر گردشگری آبش خاتون ، به اتمام رسیده و با تصویب طرح، قرارداد این گذر در شیراز اجرایی خواهد شد.

- ایسنا/فارس شهردار منطقه 2 شیراز گفت: طراحی گذر گردشگری "آبش خاتون"، به اتمام رسیده و با تصویب طرح، قرارداد این گذر در شیراز اجرایی خواهد شد.

محمد مقدس زاده یکشنبه 22 مرداد در یک کنفرانس خبری، بیان کرد: ابتدا پیشنهاد شده بود که پارک مجاور آرامگاه آبش خاتون تبدیل به باغ بانوان شود که نهایتا با اجرای یک گذر موافقت شد.

شهردار منطقه 2 شیراز خاطرنشان کرد: طراحی این گذر تمام شده و طی 10 روز آینده با تصویب طرح، قرارداد اجرای گذر گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آبش خاتون، در روزگار شاعر بلندآوازه ایرانی، سعدی شیرازی، بر فارس حکمرانی می کرده و در تاریخ ایران از او به عنوان تنها فرمانروای زن این منطقه نام برده است.

پس از قتل سلجوقشاه و باقی نبودن پسری در دودمان سلغریان که سلطنت را به ارث ببرد، بزرگان شیراز بین دو دختر اتابک سعد بن ابوبکر، آبش خاتون را برای حکمرانی برگزیدند و او سال ها در فارس حکمرانی کرد و نامش به عدل و داد نامی و ماندگار شد.

شهردار منطقه دو شیراز همچنین به راه اندازی بازار پروتیین این کلانشهر اشاره و با بیان اینکه این پروژه امسال به بهره برداری می رسد، هدف از ساخت این مجتمع را ساماندهی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر گردشگری آبش خاتون در شیراز ایجاد می شود

گذر گردشگری آبش خاتون در شیراز ایجاد می شود