مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 22:402023-08-03اقتصادي

ریزگرد صحراهای ترکمنستان تهدیدی برای جنگل های گلستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: متاسفانه وجود ریزگردها نه تنها شمال گلستان را تهدید می کند بلکه آثار آن در جنگل های جنوب گلستان نیز مشهود است.

- حمید سلامتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: 80 درصد از مساحت کشور ترکمنستان را صحرا و بیابان قره قوم را تشکیل داده و این کشور با شمال گلستان 200 کیلومتر مرز مشترک دارد.

وی ادامه داد: این صحرا همجوار کشور ایران به ویژه گلستان بوده و بخشی از آثار ریزگردها در شمال گلستان ناشی از وجود این صحرا در نزدیکی مرز ایران است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: در سال های اخیر به علت تغییر اقلیم و خشکسالی های مداوم، آثار این ریزگردها نه تنها در روستاها و شهرهای نوارمرزی گلستان بلکه در جنگل های جنوب گلستان نیز قابل مشاهده بوده و این زنگ خطری برای استان گلستان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: جنگل ها و منابع طبیعی امانتی در دستان ما برای نسل آینده است و با توجه به خطر ریزگردها می بایست با یک برنامه ریزی اصولی و مشارکت همگانی،منابع طبیعی و جنگل ها را از این پدیده حفاظت کنیم.

سلامتی ادامه داد: وظیفه مهم و اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی بوده و بر اساس ساختار نیروهای انسانی موجود، بخشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگرد صحراهای ترکمنستان تهدیدی برای جنگل های گلستان

ریزگرد صحراهای ترکمنستان تهدیدی برای جنگل های گلستان