مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-05اقتصادي

امارات و سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در ایران؟


100 میلیارد دلار برای اماراتی ها رقمی نیست که نخواهند در خارج سرمایه گذاری کنند؛ به ویژه که تاکنون ارزش سرمایه ای سرمایه گذاری های امارات در خارج به حدود دو تریلیون دلار رسیده است.

- اما این رقم به دلایل پیشگفته فعلا نصیب ایران نخواهد شد.

عصرایران ؛ صابر گل عنبری -  سخنان دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره اعلام آمادگی امارات برای سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در ایران قبل از هر چیز برونداد فقر شناختی در سطح سیاستگذاری های کلان اقتصادی در حوزه روابط اقتصادی خارجی است.

هر چند با وجود چندین دستگاه عریض و طویل اماراتی برای سرمایه گذاری در خارج چیزی به نام اتاق سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد، اما باز اگر فرضا طرفی اماراتی به هر دلیل از آمادگی کشورش برای این حجم بزرگ سرمایه گذاری در ایران گفته بود، در صورت وجود شناختی نسبت به واقعیت های داخلی، منطقه ای و بین المللی جا داشت که این رقم جدی گرفته نمی شد؛ نه این که با این آب و تاب بیان شود و این گونه دستمایه انتقاد تند قرار گیرد.

    چهار سطح موانع کلان فراروی سرمایه گذاری خارجی به ویژه منطقه ای در ایران وجود دارد و تا این موانع برطرف نشود، بعید است که سرمایه گذاری های خارجی از چند ده میلیون یا چند صد میلیون دلار فراتر رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات و سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در ایران؟

امارات و سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در ایران؟