مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 10:152023-08-10سياسي

پایان مأموریت دیپلماتیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان


محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، با انتشار یک پیام خداحافظی، از پایان مأموریت خود در دوشنبه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با انتشار یک پیام خداحافظی، از پایان ماموریت خود در این کشور، خبر داد.

در پیام سفیر ایران در تاجیکستان آمده است: به نام یزدان پاک در دو چشم من نشین، ای آنکه از من، من تری تا قمر را وا نمایم، کز قمر روشن تری اکنون که روزهای پایانی مأموریتم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان، به شتاب از راه فرا می رسد؛ پِژواک و طنین این  بیت پر شَهد و شِکّر مولانا جلال الدین بلخی، مرا  به یاد دوران پر ارج و ارز همدلی، دوستی و مهر مردمان نجیب و بزرگ منش تاجیک می اندازد.

حقیقتا جایگاه این سرزمین باشکوه و مردمان نستوه تاجیک، نزد ما ایرانیان همان است که مولانا گفت: از منِ ما من ترند به رغم فراز و فرود سده های پیشین، مردمان این سرزمین کهن بنیاد، هرگز پیوندهای دیرین و شیرین خویش را با سرزمین نیاکانی ایران زمین نگسستند و به روش های گوناگون، ریسمان فرهنگ و هویتِ خویش را با حوزه زبانی و تمدنی خویش پیوستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مأموریت دیپلماتیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان

پایان مأموریت دیپلماتیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان