موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - بازنشستگان تأمين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - تأمين اجتماعي - باشگاه پرسپوليس - انتخابات رياست جمهوري - كانو اسپرينت - رييس كميسيون قضايي - يارانه آبان ماه - تراز گاز منفي - رييس شوراي شهر تهران - انتخابات رييس جمهوري - محمدابراهيم لاريجاني - امريه سربازي قوه قضاييه - برند لنو - طنز مهران مديري - يونس آباد - حوادث معدني - پمپ دنده اي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:552023-07-31سياسي

عباس عبدی: با جرایم نقدی دریافتی از بی حجابان چاله های بودجه را پر نکنید


عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نوشت: مجازات های کلان مالی برای پوشش زنان نتیجه ندارد و این کار به نوعی پول درآوردن برای کسری بودجه است که نه قانونی است و نه اخلاقی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: در لایحه ای که درباره حجاب در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

دریغ از اندکی تحلیل و توصیف مساله حجاب و پوشش زنان که پیوست هر قانونگذاری باید باشد.

آنان به درستی متوجه شده اند که ماده قانونی حجاب شرعی که فعلا وجود دارد، ناکارآمد است و قابل اجرا نیست، از این نظر یک گام به جلو برداشته اند، ولی با ده گام به پس متوجه نشده اند که اگر با مجازات می شد مشکل پوشش را حل کرد که همین قانون موجود مجازات لازم را داشت و بازدارنده بود.

عجیب تر اینکه مجازات هایی را برای این جرم که درجه 8 است، تعیین کرده اند که برای مجازات های درجه 3 و 4 قابل اجراست!! گام رو به پیش این لایحه حذف عنوان حجاب شرعی است.

هنگامی که این عنوان از جرم خارج می شود به معنای آن است که شرع در این باره جای خود را به عرف داده است و قانون جدید نمی تواند پایه شرعی داشته باشد و اگر قانون جدید بخواهد بر اساس شرع تدوین شود، قطعا شورای نگهبان آن را رد می کند، زیرا حجاب شرعی تعریف شده و فراتر از پوشش مجاز در این قانون است و اگر بخواهند که پایه قانون براساس عرف باشد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباس عبدی: با جرایم نقدی دریافتی از بی حجابان چاله های بودجه را پر نکنید

عباس عبدی: با جرایم نقدی دریافتی از بی حجابان چاله های بودجه را پر نکنید