مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 07:052023-08-15سياسي

صرف اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مرمت بافت تاریخی همدان


معاون میراث فرهنگی همدان از آمادگی برای حضور ارزیابان یونسکو خبر داد و گفت: در راستای ثبت جهانی هگمتانه، سعی کردیم بخش زیادی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری را صرف مرمت بناهای واجد ارزش، - اتابک صفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان فرصتی را فراهم کرد که سال هاست منتظر آن بودیم اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه گامی به سوی معرفی تاریخ همدان است، تاریخی که گواه از قدمت 3 هزار ساله می دهد.

وی ادامه داد: زمانی که یک اثر تاریخی به ثبت جهانی می رسد، کمک های مادی و فنی بسیاری از سوی یونسکو، ارگان های متعلق به آن و انجمن های فعال در حوزه فرهنگی و گردشگری دریافت می کند که بسیار حائز اهمیت است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: کمک هایی که از سوی یونسکو پس از ثبت جهانی انجام می گیرد، موجب حفظ اثر و رفع مشکلات احتمالی آن می شود و همین از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

 وی با تاکید بر اینکه ثبت یک اثر جهانی سبب تعامل و تبادل فرهنگی با کشورهای مختلف می شود یادآور شد: با ثبت جهانی هگمتانه و قرارگیری در فهرست یونسکو زمینه تبلیغ برای معرفی آن و هدایت گردشگران به همدان مهیا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرف اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مرمت بافت تاریخی همدان

صرف اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مرمت بافت تاریخی همدان