مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 07:202023-07-25سياسي

«محرم» و «صفر» بهترین فرصت برای شناخت دین و معرفت افزایی


مهمترین ویژگی دین ما منطبق بودن با منطق است و محرم و صفر بهترین فرصت برای شناخت دین، روشنگری و دانش افزایی و معرفت افزایی است.

- سیدمحسن میرطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمودند که عقل جز با پیروی کردن از حق کامل نمی شود، برخی مواقع شرایطی پیش می آید که انسان به تقویت عبادات دینی بپردازد و یکی از این ایام، رمضان، محرم، صفر و روزهای که در تقویم دینی ما مهم و با اهمیت تلقی می شود.

وی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر ما می توانیم به تقویت اعتقادات دینی خود بپردازیم و این، یک مسئله بسیار مهم است ولی مهمتر از بحث شعائر و نمادهای دینی و مذهبی ما بحث تقویت اعتقادهای دینی است که به مراتب اهمیت والایی دارد.

استاد دانشگاه سوره تهران ادامه داد: ماه محرم فرصت بسیار مغتنمی برای اهالی منبر و پای منبرها و به ویژه جوانان و نوجوانان است چون شرایط را فراهم می کند که میزان آگاهی بخشی ما نسبت به اعتقادات دینی تقویت شود.

میرطالبی یادآور شد: در ایام محرم رسانه های معاند و غربی به مسائل اعتقادی ما بیشتر توجه می کنند و هدف را تخریب این اعتقادات مذهبی می گذارند و سعی دارند جوانان ما را دچار شبهه کنند و گاهی برخی از مسائل ما را به سخره می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محرم» و «صفر» بهترین فرصت برای شناخت دین و معرفت افزایی

«محرم» و «صفر» بهترین فرصت برای شناخت دین و معرفت افزایی