مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:112023-07-23سياسي

نگارخانه استاندارد نداریم!


سعید فلاح فر درباره وضعیت فعلی نگارخانه ها، مسائل نظارتی و نگاه های متفاوت آنها در مسائل هنری و اقتصادی سخن گفت.

- جی پلاس ، سعید فلاح فر هنرمند و کارشناس مرکز هنرهای تجسمی درباره وضعیت فعلی نگارخانه ها و اینکه در مرکز هنرهای تجسمی اطلاعات دقیقی از عملکرد آنها وجود دارد یا خیر، توضیح داد: اتفاق مهمی که در حوزه نگارخانه ها افتاده و سبب سردرگمی های فعلی شده، این است که نگارخانه ها در تهران و ایران تغییر ماهوی داده اند، یعنی نگارخانه های امروزی شاید شکل بیرونی و فیزیکی شان شبیه به چندین سال قبل باشد اما از لحاظ معنایی و جایگاه اجتماعی و هنری و عملکردی تغییر کرده اند.

نگارخانه در دهه 1370 تقریباً شکلی فرهنگی هنری داشت اما کم کم تغییرات ماهوی پیش آمد که شکل و شمایل آن ها تبدیل به رویدادی اقتصادی شد.

در این نوع، نگارخانه ها دیگر فضایی صرفاً فرهنگی هنری نیستند و نگاه شان به سمت تجاری نیز متمایل شده است که این نوع نگاه خیلی چیزها را تغییر می دهد.

مهر نوشت؛ وی گفت: بخشی از آشفتگی هایی که حس می شود به این دلیل است که همه نگارخانه ها این مسیر را یکسان طی نمی کنند و در واقع یکدستی نگارخانه ها که در دهه های 60 و 70 شاهد آن بودیم، از بین رفته است و با چندین مدل نگارخانه ها مواجه می شویم که چنین سابقه ای را قبلاً نداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگارخانه استاندارد نداریم!

نگارخانه استاندارد نداریم!