مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 15:552023-07-25سياسي

وجود 14 میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور


معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 14 میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن وحید بر مدیریت جامع حوزه های آبخیز کشور تاکید کرد و گفت: ما باید در زمینه مدیریت جامع حوزه های آبخیز قانون داشته باشیم و در این راستا لایحه آبخیزداری تدوین و تقدیم دولت شده و اکنون در کمیسیون زیربنایی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در راستای اقدامات در حوزه های آبخیز هم افزایی داشته باشیم در بدنه دولت باید انسجام لازم وجود داشته باشد.

وحید اظهار داشت: ما با تدوین لایحه آبخیزداری و سند حوزه آبخیز قصد دخالت در برنامه های سایر وزارتخانه ها را نداریم و بیشترین تاکید ما این است که کارها و اقدامات بر اساس سند حوزه آبخیز و در راستای تاب آوری حوزه های آبخیز پیش برود تا بحران هایی نظیر فرسایش خاک، ریزگردها، خشکی و فرونشست زمین افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه بخشی از بحران ها در حوزه های آبخیز ناشی از بخشی نگری در مدیریت منابع طبیعی است، گفت: قرار نیست بخش عظیمی از منابع حوزه آبخیز در بالادست مصادره و در آن بحران زیستی ایجاد شود و بعد بگوییم وزارت جهاد کشاورزی با بیابان زایی و ریزگردها مبارزه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 14 میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور

وجود 14 میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور