مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 21:552023-08-02سياسي

پایان بررسی طرح «حمایت از مالکیت صنعتی»


کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسنی اژه ای تشکیل جلسه داد و بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی پایان یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع در جلسه روز چهارشنبه 11 مرداد 1402 طرح های حمایت از مالکیت صنعتی و الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را مورد بررسی قرار داد.

در ابتدای این جلسه، رسیدگی به موضوع ماده 71 طرح حمایت از مالکیت صنعتی مصوب مجلس شورای اسلامی که شورای نگهبان، آن را خلاف موازین شرع اعلام کرده بود، در دستور بررسی قرار گرفت.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای کمیسیون و استماع نظر نمایندگان دستگاه های مربوطه، با رأی اکثریت اعضا، مصلحت مورد نظر مجلس در ماده 71 به تصویب رسید.

خاطر نشان می شود در جلسه گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع مواد 40و 82 طرح حمایت از مالکیت صنعتی مورد رسیدگی قرار گرفت که مورد تصویب اعضا واقع نشد.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع، در ادامه جلسه امروز، طرح الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را در دستور کار قرار داد که دکتر رحمانی، دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع، گزارشی از روند بررسی آن ارائه نمود.

وی با اشاره به 9 ایراد شورای نگهبان به این مصوبه گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه مجمع با تشکیل 23 جلسه در ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان بررسی طرح «حمایت از مالکیت صنعتی»

پایان بررسی طرح «حمایت از مالکیت صنعتی»