مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 15:452023-07-30سياسي

رد پای طایفه بنی اسد در همدان


سوم شهادت امام حسین(ع) معروف به «سوم عاشورا» در همدان یعنی تعزیه خوانی هیأت امامزاده یحیی، یکی از محبوب ترین برنامه ها؛ این هیأت جزو معدود هیأت های کشور است که بعد از عزاداری روز عاشورا در سوم امام هم همزمان با دفن شهدا مراسم تعزیه و طایفه بنی اسد .

- خبرگزاری فارس-همدان، سوم شهادت امام حسین(ع) معروف به سوم عاشورا در همدان یعنی تعزیه خوانی هیأت امامزاده یحیی، یکی از محبوب ترین برنامه ها؛ این هیأت جزو معدود هیأت های کشور است که بعد از عزاداری روز عاشورا در سوم امام هم همزمان با دفن شهدا مراسم تعزیه و به اسارت بردن بزرگ بانوی کربلا و طایفه بنی اسد را برگزار می کند.

سال هاست نسل در نسل اهالی این هیأت رسم گذشتگان را حفظ کردند، گرچه تاریخچه برگزاری دسته منسجم و طولانی هیأت حسینیه امامزاده یحیی در دسترس نیست اما مرحوم هادی ترکمان، مسؤول پیشین این هیأت پیشینه طولانی و شاید چند صد ساله برای این مراسم متصور بود.

 حاج آقا ترکمان از بزرگان هیأت حسینیه امامزاده یحیی بود و از 7 یا 8 سالگی همراه پدرش وارد این هیأت شد، او بیش از 70 سال در دستگاه امام حسین(ع) قد کشیده و بزرگ شده و حتی در پیری در رکاب آقا بود و خادم الحسین، مرحوم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای طایفه بنی اسد در همدان

رد پای طایفه بنی اسد در همدان