مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 16:052023-07-31بين الملل

تنش در باب المندب؛ راهبردی ترین نقطه یمن


باب المندب، این رهبردی ترین آبراه یمن بار دیگر شاهد تنش و درگیری میان شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی با یکدیگر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی در جنوب غربی یمن از تنش و رویارویی در مناطق اطراف تنگه باب المندب میان شبه نظامیان وابسته به ریاض خبر می دهند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، شبه نظامیان وابسته به طارق صالح از اعضای شورای ریاستی در مقابل عناصر وابسته به عبدالرحمن المحرمی دیگر عضو شورای ریاستی قرار گرفته اند.

شورای ریاستی نهادی است که از هفت آوریل 2022 (18 فروردین 1401) جای دولت خودخوانده منصور هادی را گرفت و ریاست آن را رشاد العلیمی در دست دارد.

تنش بین دو طرف در قالب گردهمایی عناصر مسلح، انتشار بیانیه ها و تنش کلامی میان حامیان دو طرف در شبکه های مجازی پیش می رود؛ این تنش پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان وابسته به طارق صالح که مورد حمایت کشور امارات است وارد مناطق تحت نفوذ عبدالرحمن المحرمی شدند؛ المحرمی نیز پشتیبانی قبایل الصبیحه که بزرگترین قبیله استان لحج به شمار می رود را با خود به همراه دارد.

در این راستا، شیوخ و بزرگان طوایف مناطق ذوباب المندب ، موزع ، الوضیع و المخا روز گذشته (یکشنبه) در منطقه ذوباب گردهمایی مسلحانه برگزار و اعلام کردند که با هرگونه حضور دیگر شبه نظامیان در این منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش در باب المندب؛ راهبردی ترین نقطه یمن

تنش در باب المندب؛ راهبردی ترین نقطه یمن