مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-01بين الملل

بورکینافاسو و مالی: مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه ماست


فرماندهان نظامی بورکینافاسو و مالی در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای منتشرشده درباره احتمال مداخله نظامی برخی کشورهای آفریقایی و فرانسه در نیجر، هشدار دادند که دخالت نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه آن ها خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال کودتا در نیجر و حمله مردم این کشور به سفارت فرانسه، مقامات نظامی مالی، بورکینافاسو و گینه درباره هرگونه دخالت نظامی در نیجر هشدار دادند.

گارد ریاست جمهوری نیجر، بعدازظهر روز چهارشنبه هفته گذشته، علیه محمد بازوم رییس جمهور این کشور کودتا کرد و روز جمعه رسما تلویزیون ملی این کشور خبر داد عبدالرحمن تچیانی رییس گارد ریاست جمهوری نیجر خود را به عنوان رهبر جدید و رییس شورای انتقالی در این کشور معرفی کرده است.

در پی این اعلام، مقامات نظامی نیجر از احتمال مداخله نظامی فرانسه و چند کشور آفریقایی در این کشور خبر دادند و از مردم خواستند در اعتراض به دخالت های فرانسه به خیابان ها بیایند.

هزاران نفر از مردم نیجر بعد از این فراخوان مقابل سفارت فرانسه تظاهرات بر پا کردند و برخی نیز به مقر سفارت فرانسه هجوم بردند.

دولت های مالی و بورکینافاسو، در واپسین ساعات شامگاه دوشنبه، در بیانیه ای مشترک حمایت خود را از کودتای نیجر اعلام و تاکید کردند تحریم های جامعه اقتصادی کشورهای غرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورکینافاسو و مالی: مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه ماست

بورکینافاسو و مالی: مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه ماست