مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 21:302023-08-16بين الملل

مقامات دفاعی ایران و عربستان دیدار کردند


مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای نخستین بار پس از بهبود مناسبات دوجانبه در مسکو دیدار کردند که این ملاقات با توافق طرفین برای از سرگیری فعالیت وابستگان نظامی در سفارتخانه ها در ریاض و تهران همراه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در رویدادهای بین المللی نظامی – امنیتی روسیه به مسکو سفر کرده است، ملاقات هایی با دیگر مقام های نظامی شرکت کننده در کنفرانس امنیت بین الملل و نمایشگاه آرمی 2023 داشت.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این اجلاس با طلال عبدالله العطیبی جانشین وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و گفت و گو کرد.

به گفته وابسته نظامی سفارت ایران در روسیه، این نخستین ملاقات رسمی بین مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی پس از بهبود مناسبات دوجانبه بود.

در این دیدار، طرفین بر اراده دو کشور جهت اجرایی کردن توافق اخیر در زمینه احیا و توسعه روابط تاکید و آن را در راستای منافع دو ملت و کشورهای منطقه و جهان اسلام ارزیابی کردند.

مقامات نظامی ایران و عربستان در این دیدار با تاکید بر نقش نیروهای مسلح در این روند، تداوم گفتگوها و دستیابی به طرح و نقشه راه مناسب در این حوزه را ضروری دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقامات دفاعی ایران و عربستان دیدار کردند

مقامات دفاعی ایران و عربستان دیدار کردند