مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 18:152023-08-17اقتصادي

طرح پالایش جمعیت بی سواد کشور اجرا می شود


برای داشتن بانک اطلاعاتی جامع در زمینه بی سوادان، طرح پالایش جمعیت بی سواد کشور به عنوان یک اقدام الگویی در کشور اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا عبدی رییس سازمان نهضت سوادآموزی در حاشیه اولین روز سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در ارومیه، اظهار کرد: طرح پالایش جمعیت بی سوادی کشور در دست اجراست و سعی می شود این موضوع از خود اظهاری به سواد ثبتی برسد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته یک درصد از میزان بی سوادی کشور کاسته شده است، گفت: این یک فرصت و اتفاقی خوب در کشور است که با کمک آموزش دهنده ها و همکاران شهرستانی محقق شده است و پالایش اگر به نحو بهینه محقق شود، ارقام و اعداد در حوزه باسوادی نیم درصد افزایش می یابد که یک اقدام تأثیرگذار در برنامه ریزی های آتی در کشور در این حوزه خواهد بود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: معتقدیم این طرح باعث اصلاح آمار خواهد شد و در این اقدام همه افرادی که به نوعی قادر به خواندن و نوشتن هستند، احصا و شناسایی خواهند شد.

عبدی با اشاره به اینکه جمع بندی نتایج کلاس های سواد آموزی در سال 1401 در مراحل پایانی است و تا شهریور وضعیت مشخص می شود، اظهار کرد:350 هزار نفر بی سواد در کشور برای سال تحصیلی پیش رو جذب کلاس های سوادآموزی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پالایش جمعیت بی سواد کشور اجرا می شود

طرح پالایش جمعیت بی سواد کشور اجرا می شود