مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-03اقتصادي

بحران کم آبی شهرستان های غرب فارس را تهدید می کند


کاهش منابع آبی در شهرستان کازرون و دیگر شهرستان های غربی فارس رشد چشمگیری داشته و اگر شرایط به همین شکل پیش برود باید منتظر بحران کم آبی در این مناطق بود.

- کازرون- فرماندار ویژه کازرون گفت: کاهش منابع آبی در شهرستان کازرون و دیگر شهرستان های غربی فارس رشد چشمگیری داشته و اگر شرایط به همین شکل پیش برود باید منتظر بحران کم آبی در این مناطق بود.

گزارش خبرگزاری مهر ، محمد علی بخرد در نشست مدیریت جهاد آبخوان داری شهرستان های غرب فارس گفت: سال گذشته 37 روستای کازرون از جمله بخش جره و بالاده با بحران بی آبی مواجه بودند و آب مورد نیاز آنها از طریق تانکر تأمین می شد که امسال تلاش شد به سمت کاهش این مشکل گام برداریم.

وی ادامه داد: میزان آب چشمه ساسان سراب اردشیر رودخانه شاپور که در تابستان هزار لیتر در ثانیه بود و بخش عمده ای از آب آشامیدنی استان بوشهر را تأمین می کرد، امروز به 100 لیتر در ثانیه کاهش یافته که یعنی نه تنها انتقال آب به استان بوشهر بلکه تأمین آب مناطق شهری و روستایی اطراف آن نیز میسر نیست.

رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کازرون افزود: در شهرستان کازرون توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و هم چنین توسط مردم اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و اجرای این طرح ها، آب های حاصل از بارش باران و سیلاب ها مدیریت و جذب زمین می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کم آبی شهرستان های غرب فارس را تهدید می کند

بحران کم آبی شهرستان های غرب فارس را تهدید می کند