مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 07:552023-07-27بين الملل

تازه ترین اخبار از «کودتا» در نیجر


به گفته گروهی از نظامیان در نیجر که شامگاه چهارشنبه، ساعاتی پس از بازداشت رییس جمهوری نیجر در کاخ ریاست جمهوری در تلویزیون ملی این کشور غرب آفریقا ظاهر شدند، - به گفته گروهی از نظامیان در نیجر که شامگاه چهارشنبه، ساعاتی پس از بازداشت رییس جمهوری نیجر در کاخ ریاست جمهوری در تلویزیون ملی این کشور غرب آفریقا ظاهر شدند، محمد بازوم از قدرت برکنار شده و مرزها بسته و ممنوعیت تردد اعلام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک ژنرال نیجری به نام آمادو آبدرامانه در حالی که 9 افسر دیگر در پشت سر او ایستاده بودند، متن بیانیه ای را قرائت کرده و گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی تصمیم گرفتند به این رژیمی که بابت وخامت اوضاع امنیتی و حکومتداری بد می شناسید، پایان دهند.

این چهره نظامی گفت مرزهای نیجر بسته است، منع آمد و شد در سراسر این کشور اعلام شده و فعالیت همه نهادهای این جمهوری به حالت تعلیق درآمده اند.

این سربازان نسبت به هرگونه مداخله خارجی هشدار داده و افزودند که به سلامتی و رفاه محمد بازوم احترام خواهند گذاشت.

اوایل روز چهارشنبه، گارد ریاست جمهوری به رهبری ژنرال عمر چیانی، ریاست جمهوری را به دست گرفت و رهبران منطقه را بر آن داشت تا یک مأموریت میانجیگری سریع را برای تلاش برای جلوگیری از کودتا سازماندهی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازه ترین اخبار از «کودتا» در نیجر

تازه ترین اخبار از «کودتا» در نیجر