مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-01ورزشي

قله اورست کوچک زیر پای کوهنوردان مازندرانی


اعضای تیم کوهنوردی باشگاه سیوله شهرستان آمل پس از صعود موفق به قله کازبک در کشور گرجستان که به اورست کوچک در جهان معروف است، دوشنبه شب با استقبال هم نوردان خود به زادگاهشان بازگشتند.

- ایسنا/مازندران اعضای تیم کوهنوردی باشگاه سیوله شهرستان آمل پس از صعود موفق به قله کازبک در کشور گرجستان که به اورست کوچک در جهان معروف است، دوشنبه شب با استقبال هم نوردان خود به زادگاهشان بازگشتند.

این تیم سه نفره با ترکیب رضا ولی پور، رستم آهنگری و علی یوسفی دراین صعود برون مرزی خود، اواخرهفته گذشته موفق به صعود قله 5050 متری کازبک معروف به اورست کوچک شدند.

قله کازبک که به اورست کوچک معروف است با ارتفاع 5047 متر یک کوه آتشفشانی از نوع استارتو ولکانو همراه با یخچال های طبیعی است و سومین قله بلند در گرجستان است که در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در رشته کوه خوخ(نام گرجی آن)ما بین دریای سیاه و دریای خزر، در شمال اوستیا در 25 کیلومتر مرزی کشور روسیه و گرجستان و در 140 کیلومتری شهر تفلیس در روستای کازبکی قرار گرفته است.

رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان آمل درحاشیه استقبال از اعضای این تیم به خبرنگار ایسنا گفت: اعضای این تیم با عبور از مسیریخچال های طبیعی قله کازبک گرجستان، یکی از سخت ترین صعود های ازاین دست را به نام خود ثبت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قله اورست کوچک زیر پای کوهنوردان مازندرانی

قله اورست کوچک زیر پای کوهنوردان مازندرانی