مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-06اقتصادي

لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فناوری


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، گفت: این نگاه که همه کارها با بودجه دولتی انجام شود باید تغییر کند و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

- روح الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با بودجه و کمک های بلاعوض دولتی نمی شود کارهای زیادی انجام داد حتی اگر بودجه معاونت علمی 200 هزار میلیارد ریال باشد سهم هر استان حداقل سه تا چهار هزار میلیارد ریال می شود در حالی که مالیات یکی از شرکت های داروسازی در آذربایجان شرقی بیشتر از این رقم هاست.

وی افزود: در دهه 70 و 80 رواج داشت زمانی که پول در کشور زیاد بود توسعه اقتصادی از طریق تزریق پول و ساخت کارخانه ها صورت می گرفت اما دیگر چنین منابع مالی در کشور وجود ندارد.

معاون عملی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: باید در روش هایمان نوآوری کنیم چرا که با منابع دولتی نمی شود پارک علم و فناوری خوبی ساخت.

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که در اقتصاد استان نیز موثر است، تاکید کرد و گفت: البته این به کارگیری باید طبق برنامه صورت گیرد.

دهقانی فیروزآبادی به حمایت معاونت علمی رییس جمهور از توسعه زیست بوم فناوری با ارائه امکانات و تسهیلات اشاره کرد و افزود: نگاه و رویکرد دولت سیزدهم توجه بیشتر به استان هاست و در این راستا هر هر ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فناوری

لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فناوری