مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-12اقتصادي

ساماندهی ریزگردهای البرز نیازمند همکاری بین بخشی است


با کاهش سطح آب های زیرزمینی شاهد کاهش گونه های گیاهی در عرصه های بیابانی و فرسودگی خاک به خصوص در عرصه های جنوبی استان هستیم که نتیجه ای جز افزایش ریزگردها و تهدید سلامت میلیون ها نفر در پی ندارد.

- ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: با کاهش سطح آب های زیرزمینی شاهد کاهش گونه های گیاهی در عرصه های بیابانی و فرسودگی خاک به خصوص در عرصه های جنوبی استان هستیم که نتیجه ای جز افزایش ریزگردها و تهدید سلامت میلیون ها نفر در پی ندارد.

اصغر بیات در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه سالانه 700 میلیون متر مکعب آب از دو سد طالقان و کرج خارج می شود، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و نیاز استان لازم است مسئولین در خصوص انتقال آب بین حوضه ای با حساسیت بیشتری عمل کنند.

وی ادامه داد: در شرایط موجود حداقل انتظار این است که بخشی از پساب آبی که به استان تهران منتقل می شود در البرز حفظ و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد تا کمتر به منابع آبی استان فشار وارد شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک دو طرح جنگل کاری در حاشیه جاده ماهدشت به اشتهارد به وسعت 400 هکتار و 600 هکتار جنگل کاری در حاشیه اتوبان غدیر در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم برای تامین آب مورد نیاز این طرح ها آبفا و آب منطقه ای همکاری لازم را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی ریزگردهای البرز نیازمند همکاری بین بخشی است

ساماندهی ریزگردهای البرز نیازمند همکاری بین بخشی است