مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:102023-07-24اجتماعي

روایتی از آیین نخل گردانی منطقه نوای آمل در ماه محرم


نخل گردانی آیین کهن منطقه نوای لاریجان در آمل است که بر اساس شنیده های اهالی منطقه قدمت آن از 600 سال می گذرد، سنتی که نشان دهنده عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان در ماه محرم دارد و هرساله با شور خاصی احیا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آمل، آیین ها و سنت های عزاداری ماهه محرم که از گذشته های دور به  یادگار مانده نشان دهنده ارادت مردمان این سرزمین به سرور و سالار شهیدان است که روستا به روستا، دیار به دیار، محله به محله این آیین ها دیده می شود و در بین مردم از قداست خاصی برخوردار است.

شورآفرینان و عاشقان اهل بیت(ع) در تبرستان مازندران پایتخت علویان و تشکیل دهنده حکومت شیعه را بر برگ های زرین تاریخی خود دارد و با وجود زندگی پر زرق و برق ماشینی همچنان پایبند بر برپایی این آیین ها هستند، شورآفرینان و عاشقان اهل بیت(ع) در سرزمین تبرستان تمام تلاش شان را به کار بردند تا امروز آن کهن سنت های دینی و مذهبی به این نسل کنونی برسد.

در ماه محرم در دهه اول تا اربعین برپایی آیین های متعددی از گذشتگان به آنها رسید و در این ایام و در قرار گرفتن محرم 1435 هجری قمری با همان شور و عاشقانه های معنوی به اهل بیت(ع) به خصوص سالار شهیدان، آقا عبدالله الحسین(ع) و یاران 72 تنش به برپایی آن آیین ها می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از آیین نخل گردانی منطقه نوای آمل در ماه محرم

روایتی از آیین نخل گردانی منطقه نوای آمل در ماه محرم