مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-17سياسي

اربعین از مختصّات حضرت سیدالشهداء (ع) است


در کتاب «اربعین در فرهنگ شیعه» اثر آیت الله حسینی طهرانی با استفاده از منابع تاریخی و روایی و تمسّک به سیره حضرات معصومین، به اثبات رسیده است که اربعین از مختصّات حضرت سیدالشهداء است.

- در کتاب اربعین در فرهنگ شیعه اثر آیت الله حسینی طهرانی با استفاده از منابع تاریخی و روایی و تمسّک به سیره حضرات معصومین، به اثبات رسیده است که اربعین از مختصّات حضرت سیدالشهداء است.

به گزارشخبرگزاری مهر در آستانه برگزاری این رویداد جهانی به معرفی آثاری می پردازد که می تواند در ارتقای این بینش یاری گر زائران حسینی باشد: در کتاب اربعین در فرهنگ شیعه اثر گرانسنگ آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی با استفاده از منابع تاریخی و روایی و تمسّک به سیره حضرات معصومین علیهم السّلام، به اثبات رسیده است که اربعین از مختصّات حضرت سیدالشهداء علیه السلام بوده و علیرغم تأکیداتِ بسیار بر اقامه مجالس ذکر، هیچ اثری از اقامه مجلس اربعین برای سایر معصومین علیهم السلام در طول تاریخ به چشم نمی ‏خورد.

اربعین در لغت به معنی چهلم است.

این واژه در اصطلاح اسلامی به یک مراسم مذهبی شیعی گفته می شود.

این مراسم مربوط به چهلمین روز پس از درگذشت امام حسین (ع)، بخشی از خانواده و یاران او در کربلا است و هر سال در میان شیعیان محترم شمرده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین از مختصّات حضرت سیدالشهداء (ع) است

اربعین از مختصّات حضرت سیدالشهداء (ع) است