مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 14:452023-08-21بين الملل

فوتبال در خدمت بلندپروازی های ولیعهد سعودی


ورزش به عنوان منبع درآمد و ابزار قدرت نرم به بخشی از طرح جامع بن سلمان برای متنوع ساختن اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی این کشور به نفت تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، روزنامه فرانسوی لوموند در سرمقاله خود نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، بسیار بلندپرواز است و همزمان ابزارهای زیادی را برای تحقق این بلندپروازی ها در اختیار دارد.

او می خواهد بزرگترین کشور پادشاهی نفت خیز در خلیج فارس را به یک قدرت منطقه ای مدرن تبدیل کند که احتمالاً بهترین استعدادهای خارجی را جذب می کند تا اقتصاد خود را متنوع سازد.

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود افزود: آخرین سلاح بن سلمان توپ گرد است، به طوری که انتقال نیمار بازیکن برزیلی و ستاره پاری سن ژرمن به باشگاه الهلال عربستان، در راستای راهبرد محمد بن سلمان برای تبدیل ورزش در سطح جهانی به ابزار اصلی قدرت نرم در عربستان قرار دارد.

کارزار بن سلمان برای جذب ستارگان بین المللی فوتبال به لیگ عربستان پس از آن آغاز شد که باشگاه النصر در ازای پرداخت بالاترین دستمزد تاریخ فوتبال، اسطوره فوتبال پرتغال یعنی کریستیانو رونالدو را که پنج بار موفق به کسب توپ طلا شد، به خدمت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوتبال در خدمت بلندپروازی های ولیعهد سعودی

فوتبال در خدمت بلندپروازی های ولیعهد سعودی