مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-21پزشكي

بیماران پارکینسون؛ نیازمند حمایت های اجتماعی


متخصص بیماری های مغز و اعصاب با اشاره به اینکه درمان بیماری پارکینسون بسیار پرهزینه است، گفت: روند این بیماری پیش رونده است و درمان قطعی ندارد و با توجه به مشکلاتی که برای افراد پیش ایجاد می کند، - نیازمند حمایت خانواده و اجتماع هستند و در کنار درمان دارویی، غیر دارویی و کاردرمانی به کمک های اجتماعی و خانوادگی احتیاج دارند.

مجید جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری پارکینسون یک بیماری پیش رونده مغز است، اظهار کرد: گرچه پارکینسون، بیماری افراد سالمند است اما در نوجوانان هم دیده شده است و این بیماری جنبه های ارثی، ژنتیکی و محیطی دارد.

وی افزود: بیماری پارکینسون در اثر از بین رفتن سلول های عصبی در قسمتی از مغز ایجاد می شود، سلول های عصبی این بخش از مغز وظیفه تولید ماده شیمیایی به نام دوپامین را بر عهده دارند، دوپامین به عنوان یک پیام رسان بین قسمت های مغز و سیستم عصبی عمل کرده و به کنترل و هماهنگی حرکات بدن کمک می کند.

آسیب و یا از بین رفتن سلول های این بخش موجب کاهش میزان دوپامین در مغز می شود و این بدان معناست که بخشی از مغز که مسئولیت کنترل حرکت را دارد، به طور نرمال کار نمی کند و موجب می شود حرکات فرد کند و غیر طبیعی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران پارکینسون؛ نیازمند حمایت های اجتماعی

بیماران پارکینسون؛ نیازمند حمایت های اجتماعی