مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-05اقتصادي

افزایش 20 درصدی برداشت هلو از باغات چهارمحال و بختیاری


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می کنیم امسال 54 هزار تُن هلو از سطح باغات استان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم شیرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می کنیم امسال 54 هزار تُن هلو از سطح باغات استان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این افزایش برداشت به دلیل کاهش سرمازدگی باغات و افزایش میزان بارش ها در فصل زمستان است.

وی با اشاره به اینکه میانگین برداشت هلو از هر هکتار در استان 18 تُن است، افزود: عمده محصول برداشت شده به استان های همجوار، تهران و جنوب کشور ارسال می شود.

شیرانی اضافه کرد: 3 هزار و 500 هکتار از باغات استان به زیر کشت هلو رفته است که این میزان شامل ارقام زودرس، میان رس و دیررس است.

وی بیان کرد: عمده محصول هلو چهارمحال و بختیاری رقم دیررس است که معمولا از اوایل پاییز برداشت می شود و برداشت هلو میان رس که 30 درصد سطح زیر کشت را شامل می شد نیز از امروز در استان آغاز شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ارقام غالب در استان زعفرانی، کاردی و برخی ارقام خارجی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی برداشت هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

افزایش 20 درصدی برداشت هلو از باغات چهارمحال و بختیاری