مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 12:302023-07-23اجتماعي

نبرد حیات وحش تشنه یزد با خشکسالی


هرچند این روزهای گرم تابستان حیات وحش تشنه استان یزد را نیز از رمق انداخته ولی تلاش محیط‎بانان استان برای رساندن آب به آنها بی‎وقفه ادامه دارد.

- ایسنا/یزد هرچند این روزهای گرم تابستان حیات وحش تشنه استان یزد را نیز از رمق انداخته ولی تلاش محیط‎بانان استان برای رساندن آب به آنها بی‎وقفه ادامه دارد.

خشکسالی های متوالی دیگر رمقی برای هیچ نقطه از استان یزد بر جا نگذاشته به طوری که این روزها شاهد خشم طبیعت نه تنها به مردم یزد بلکه نسبت به محیط زیست و حیات وحش متنوع و کم نظیر این استان نیز هستیم.

کاهش بارش ها و عصیان خشکسالی در این استان طی این سالها و نابودی تدریجی پوشش گیاهی عرصه های طبیعی در کنار دیگر عوامل طبیعی و غیرطبیعی حیات بسیاری از گونه ها را به ویژه در این روزهای گرم و تفتیده تابستان با چالش مواجه کرده است.

مردم بسیاری از مناطق کویری کشورمان از جمله یزدیها سالها قبلتر از آن که شبکه های آبرسانی امروزی ایجاد شود، برای تامین آب مورد نیاز خود از سازه هایی به اسم آب انبار بهره می گرفته اند؛ آب انبارها بناهایی سرپوشیده برای ذخیره آب باران و جویبارهای فصلی برای استفاده در فصل گرم و خشک سال بودند که معمولاً در زیرزمین نیز ساخته می شدند، شیوه ای که این روزها توسط محیطبانان زحمتکش برای تامین آب وحوش بکار گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبرد حیات وحش تشنه یزد با خشکسالی

نبرد حیات وحش تشنه یزد با خشکسالی