مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 14:362023-08-21سياسي

آیت الله حسینی بوشهری: کاستی های فرهنگی موجود بخاطر جدایی از مسجد است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ازقم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز دوشنبه 30مردادماه در دیدار رییس و اعضای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(ع) و تقدیر از فعالیت ها و رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به اهمیت و جایگاه مسجد در عصر جدید اشاره و اظهار کرد: در قرآن کریم حدود 28 مورد از آیات الهی، به مسجد و جایگاه آن پرداخته است.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی، به شرایط و ویژگی های کسانی که مسجد می سازند و در راستای عمران و آبادانی مسجد تلاش می کنند، اشاره کرد و گفت: در این مسیر ایمان به مبداء و ایمان به مقصد بسیار مهم بوده، در کنار توجه به بعد رفتاری، باید لم یخش الا الله بوده و در فرایند عمل به وظایف به عسی الله برسیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در بیان اهل بیت(ع) بنای مسجد منحصر در ساخت و ساز بنا نیست و به تقویت بنیه های فرهنگی و معرفتی نیز اطلاق می گردد، خاطرنشان ساخت: در اندیشه الهی یکی از فلسفه های جهاد، حفظ پایگاه های اعتقادی از جمله مسجد است.

حسینی بوشهری ضمن اشاره به روایتی از مولی الموحدین علی(ع)، مسجد الحرام، مسجد النبی، بیت المقدس و مسجد کوفه را از ابنیه های بهشتی بر روی زمین دانست و اظهار کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله حسینی بوشهری: کاستی های فرهنگی موجود بخاطر جدایی از مسجد است

آیت الله حسینی بوشهری: کاستی های فرهنگی موجود بخاطر جدایی از مسجد است