مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 09:512023-07-28سياسي

ثبت ملی 7 آیین مرتبط با ماه محرم در گلستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد ساوری شامگاه پنجشنبه در حاشیه مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع) در گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم ماه محرم در واقع بازسازی و یادآوری واقعه خونین کربلا است که باید همیشه مورد توجه واقع شده و به نسل آینده معرفی شود.

وی تصریح کرد: استان گلستان دارای هفت برنامه آیینی در ماه محرم بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: با توجه به برگزاری باشکوه برنامه های ماه محرم در استان گلستان توسط قومیت های مختلف، هر ساله شاهد حضور گردشگران طی این ایام در استان هستیم که امید است با برنامه ریزی های دستگاه های متولی و هیات های مذهبی باتقویت گردشگری مذهبی استان، بتوانیم میزبان خوبی برای عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

وی بیان کرد: طوق بندان از مراسم مردم گرگان بوده که روزهای چهارم تا دهم محرم و در ساعت پیش از اذان مغرب در محلات شهر تاریخی استرآباد گرگان برگزار می شود.

ساوری ادامه داد: چهل منبر یا پامنبری گرگان یکی از رسوم قدیمی در ماه محرم است که هر ساله با شور خاصی برگزار شده که طبق آن غروب روز تاسوعا مردم به درب منازلی می روند که منبر برپا کرده و با روشن کردن شمع در پای آن ها برای برآورده شدن حاجت خود دعا می کنند، چرا که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 7 آیین مرتبط با ماه محرم در گلستان

ثبت ملی 7 آیین مرتبط با ماه محرم در گلستان