مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-19بين الملل

«بی بی استکهلم»؛ تله مرگی که انگلیس برای پناهجویان پهن کرده است


دولت انگلیس طرح غیرانسانی اسکان صدها پناهجو را در شناور بزرگ «بی بی استکهلم» با وجود خطرات در کمین آن ها آغاز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس که با مشکل اسکان بیش از 100 هزار پناهجو مواجه است، برنامه غیرانسانی اسکان صدها پناهجو را در شناور بزرگ بی بی استکهلم  (Bibby Stockholm) با وجود این که از این شناور با عنوان تله مرگ و زندان شناور یاد می شود، آغاز کرده است.

  جدای از هشدارها و تردیدها درباره آسیب روانی پناهجویان بر اثر چنین اقدامی، سوالات جدی درباره امنیت این شناور مطرح است که لندن باوجود ادعاهای حقوق بشری اهمیتی به آن نداده است.

دولت انگلیس به دنبال آن است که بیش از 500 پناهجوی مرد بزرگسال را به این شناور سه طبقه که 93 متر طول دارد و در بندر پورتلند در شهرستان دورست پهلو گرفته منتقل کند تا از هزینه اسکان آن ها در هتل بکاهد.

    تله مرگ لندن برای پناهجویان علیرغم اعتراضات گسترده بیش از 50 سازمان و فعال و همچنین اعتراضات مردم محلی که برنامه دولت انگلیس را بی رحمانه و غیرانسانی خوانده اند، لندن هفتم اوت (16 مرداد) اولین مرحله از انتقال پناهجویان به این شناور را در حالی آغاز کرد که اتحادیه آتش نشانان بریتانیا گفته این شناور که ظرفیت آن از 222 به 506 نفر افزایش یافته، تله مرگ بالقوه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بی بی استکهلم»؛ تله مرگی که انگلیس برای پناهجویان پهن کرده است

«بی بی استکهلم»؛ تله مرگی که انگلیس برای پناهجویان پهن کرده است