مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 12:252023-07-26اقتصادي

چاپ تجهیزات الکترونیکی روی دیواره های فضاپیما


مهندسان ناسا در یک ماموریت جدید فضایی، تجهیزات الکترونیکی را روی دیواره های فضاپیما چاپ کردند تا در فضای مورد نیاز برای محموله ها صرفه جویی کنند.

- مهندسان ناسا در یک ماموریت جدید فضایی، تجهیزات الکترونیکی را روی دیواره های فضاپیما چاپ کردند تا در فضای مورد نیاز برای محموله ها صرفه جویی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، فضاپیماهای کوچک امروزی می توانند مجموعه بسته بندی شده ای از حسگرها و تجهیزات الکترونیکی را با خود حمل کنند و آن را به فضا ببرند.

چاپ مدارهای الکترونیکی روی دیوارها و ساختار فضاپیماها می تواند به ماموریت های آینده کمک کند تا محموله ها را در بسته های کوچکتری با خود ببرند.

مهندسان، مدارهای چاپی هیبریدی را طی یک پرواز موشکی در 25 آوریل از مرکز پرواز والوپس ناسا با موفقیت در لبه فضا آزمایش کردند.

حسگرهای الکترونیکی دما و رطوبت که روی در محفظه محموله و روی دو پنل متصل به آن چاپ شده بودند، کل ماموریت موشک ساب تی ای سی-9 (SubTEC-9) را زیر نظر داشتند و داده هایی را که به زمین ارسال می شدند، ثبت می کردند.

این آزمایش که توسط بث پاکت (Beth Paquette) مهندس هوافضا و مارگارت ساموئلز (Margaret Samuels) مهندس الکترونیک مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا انجام شد، به دنبال اثبات آمادگی برای پذیرفتن تجهیزات الکترونیکی چاپی در فضا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ تجهیزات الکترونیکی روی دیواره های فضاپیما

چاپ تجهیزات الکترونیکی روی دیواره های فضاپیما