مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-11بين الملل

چین: آمریکا بزرگترین ماشین بی ثبات کننده در جهان است


وزیر خارجه چین آمریکا را بزرگترین منبع بی ثباتی در جهان و اظهارات مقامات آمریکایی درباره رقابت منصفانه با پکن را یک ژست و نقاب خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر خارجه چین در دیدار با لی اسین لونگ نخست وزیر سنگاپور تاکید کرد که اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه پکن ثابت می کند که این کشور بزرگترین منبع بی ثباتی در جهان است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، آمریکا وقتی که دیگر کشورها را به مشارکت در اقدامات یکجانبه خود علیه چین وادار می کند در واقع نقاب و ژست رقابت منصفانه خود را کنار می گذارد.

این اقدامات فقط اعتماد به این کشور را تضعیف و به جهانیان ثابت می کند که واشنگتن بزرگترین عامل بی ثباتی در دنیای امروز است.

  وانگ یی که به تازگی مجددا به عنوان وزیر خارجه چین انتخاب شده از روز پنج شنبه 19 مرداد عازم سه کشور سنگاپور، مالزی و کامبوج شده است؛ کشورهایی در جنوب شرق آسیا که فعالانه در طرح یک جاده یک کمربند چین مشارکت دارند.

  ابتکار کمربند و جاده چین شامل دو مسیر تجاری کمربند اقتصادی راه ابریشم و راه ابریشم دریایی است.

کمربند اقتصادی راه ابریشم در مسیر باستانی راه ابریشم چین را از طریق آسیای مرکزی، روسیه و خاورمیانه به اروپا متصل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: آمریکا بزرگترین ماشین بی ثبات کننده در جهان است

چین: آمریکا بزرگترین ماشین بی ثبات کننده در جهان است