مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-02سياسي

وزیر دفاع سابق ارمنستان: مداخله ارتش ترکیه در جنگ 2020 غیرمنتظره بود


وزیر دفاع اسبق ارمنستان مدعی شد، زمانی که او در سال 2018 روی کار آمد، ارتش ارمنستان قادر به مقاومت در برابر یک نیروی دشمن با برتری چشمگیر بود.

- وزیر دفاع اسبق ارمنستان مدعی شد، زمانی که او در سال 2018 روی کار آمد، ارتش ارمنستان قادر به مقاومت در برابر یک نیروی دشمن با برتری چشمگیر بود.

او همچنین مداخله ارتش ترکیه در جنگ 2020 به نفع باکو را غیرمنتظره دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت ماسیس پست، داویت تونویان، وزیر دفاع پیشین ارمنستان در جریان جلسه کمیسیون پارلمانی که مسوول بررسی علل شکست این کشور در جنگ 2020 با جمهوری آذربایجان بود، حاضر شد.

در طول سال گذشته، این کمیسیون ده ها تن از مقامات فعلی و سابق دولت، از جمله نیکول پاشینیان، نخست وزیر و همچنین افسران نظامی ارمنستان را هدف پرسش قرار داده است.

داویت تونویان به نمایندگان پارلمان کشورش گفت که نیروهای مسلح ارمنستان برای شرکت در نبردهای دفاعی آماده و مناسب بودند و با در نظر گرفتن درجه آمادگی رزمی، موقعیت جغرافیایی و مواضع، توانایی مقاومت در برابر حمله نیروهایی با دو یا سه برابر برتری را هم داشتند.

وزیر دفاع پیشین ارمنستان گفت: چرا می گویم دو یا سه برابر برتر؟ منظورم این است که از نظر شرکت در نبرد پدافندی، درجه آمادگی نیروهای مسلح راضی کننده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع سابق ارمنستان: مداخله ارتش ترکیه در جنگ 2020 غیرمنتظره بود

وزیر دفاع سابق ارمنستان: مداخله ارتش ترکیه در جنگ 2020 غیرمنتظره بود