مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-22پزشكي

چه کنیم تا در فصل تابستان دچار مشکل نشویم؟


گرمی و خشکی از خصوصیات تابستان است و اگر بیش از حد نباشد باعث افزایش خون در بدن، سرخی چهره و افزایش اشتها می شود.

- ایسنا/لرستان یک متخصص طب سنتی گفت: گرمی و خشکی از خصوصیات تابستان است و اگر بیش از حد نباشد باعث افزایش خون در بدن، سرخی چهره و افزایش اشتها می شود.

یداله مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گرمی و خشکی از خصوصیات تابستان است و اگر بیش از حد نباشد باعث افزایش خون در بدن، سرخی چهره و افزایش اشتها شده و اگر بیش از حد باشد از شدت تولید صفرا رنگ چهره به زردی رفته و بیماری های صفراوی بروز می کند.

وی ادامه داد: در تابستان همه اخلاط به ویژه خلط صفرا برانگیخته شده و تولید صفرا نیز نسبت به دیگر فصول سال افزایش می یابد.

مرادی تصریح کرد: گرمی و خشکی تابستان در سرزمین های گرم و در گرم مزاجان و جوانان و بالاخص در آن هایی که به اقتضای کار و پیشه خود در معرض گرمای بیشتر هستند، می تواند منجر به پیدایش مشکلاتی در رابطه با تندرستی شود.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: هوای گرم در اوایل خون بد را افزایش و موجب سرخ شدن رنگ پوست می شود ولی طول کشیدن گرمی هوا در این فصل باز شدن منافذ پوستی را پیش می آورد که نتیجه آن افزایش تعریق، کاهش ادرار و تحلیل اخلاط و حرارت غریزی است به این ترتیب در باطن بدن چندان گرمی برجا نمی ماند و باطن رو به سردی می گذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کنیم تا در فصل تابستان دچار مشکل نشویم؟

چه کنیم تا در فصل تابستان دچار مشکل نشویم؟