مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 21:402023-08-09اقتصادي

پیش بینی برداشت 50 هزارتن خرما از نخلستان های عنبرآباد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد از آغاز برداشت خرما در قطب خرمای جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 50 هزار تن خرما از نخلستان های این شهرستان برداشت شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از عنبرآباد، مدیر جهاد شهرستان عنبرآباد امروز سطح زیر کشت خرما در این شهرستان را 7 هزار هکتار دانست و اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد رتبه اول سطح زیر کشت و تولید خرما را در جنوب کرمان به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: برداشت خرما در ارقام میان رس شامل کلوته، خنیزی و مضافتی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد با درخواست از نخل داران برای رعایت نکات بهداشتی در هنگام برداشت و سورت خرما خاطر نشان کرد: عمده ارقام تجاری خرمای این منطقه شامل مضافتی، کلوته، خنیزی، پیارم، زاهدی و سایر ارقام خشک و نیمه خشک است.

 وی افزود: پیش بینی می شود از مجموع سطح زیر کشت محصول خرمای این شهرستان قریب به 50 هزار تن محصول برداشت و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل شود.

 پیرنیا گفت: خرمای برداشت شده متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می شود وی خاطرنشان کرد: در شهرستان عنبرآباد 43 واحد سردخانه نگهداری محصول خرما وجود دارد و به دلیل ظرفیت های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 50 هزارتن خرما از نخلستان های عنبرآباد

پیش بینی برداشت 50 هزارتن خرما از نخلستان های عنبرآباد