مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 09:552023-08-10فرهنگي

کار دانته با تلفیق لهجه های ایتالیا مثل کار فردوسی در شاهنامه است


دانته، با تلفیق تمام لهجه های ایتالیاِیی دراثر «دوزخ, برزخ بهشت»، کاری که فردوسی برای ایرانیان در شاهنامه کرد را برای ایتالیایی ها انجام داد.

- یوسفعلی میرشکاک گفت: دانته، با تلفیق تمام لهجه های ایتالیاِیی دراثر دوزخ, برزخ بهشت ، کاری که فردوسی برای ایرانیان در شاهنامه کرد را برای ایتالیایی ها انجام داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، در سومین جلسه از فصل اول سلسله درس گفتارهای زیبایی شناسی زبان فارسی که عصر سه شنبه های هر هفته توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارائه وی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود، گفت: حتی حیوانات با واج صحبت می کنند و نفس زبان انسان هم حیوانی است.

وی بر لزوم تحلیل زبان توسط نویسندگانی که صبغه فرهنگی دارند تأکید کرد و گفت: ما باید به زبان بومی مان برگردیم و برگشتن به فطرت خود، گره از زبان ذهنی انسان باز می کند.

این شاعر در این باره افزود: برگشتن به ذات زبان، داشته های مان را به یادمان می آورد و می بینیم که برخی از شاعران به زبان کودکی بر می گردند و در آن تصرف می کنند.

میرشکاک در حین طرح این مبحث به تجربه های برخی شاعران با محوریت برگشت به زبان بومی و ذات زبان به عنوان مصادیق بحث اشاره کرد و گفت: دانته، با تلفیق تمام لهجه های ایتالیاِیی دراثر دوزخ, ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار دانته با تلفیق لهجه های ایتالیا مثل کار فردوسی در شاهنامه است

کار دانته با تلفیق لهجه های ایتالیا مثل کار فردوسی در شاهنامه است